سوال: تولید کنندگان از چه نوع روغن سیم بکسلی در پُر کردن اولیه خود استفاده می‌کنند؟ روغن و روش روغن‌کاری که برای سیم بکسل‌های متحرک با کاربردهای مختلف توصیه می‌کنید چیست؟

سیم بکسل را می‌توان برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار داد. کاربرد سیم بکسل نوع روغن‌کاری اولیه توسط تولید کننده را مشخص می‌کند. برای مثال برخی سیم بکسل‌ها برای پشتیبانی از ساختارهایی مانند ساختمان‌ها و پل‌ها به کار برده می‌شوند. این سیم بکسل‌ها تقریباً استاتیک هستند، بنابراین نیازی کمی به دوباره روغن‌کاری آن‌ها می‌باشد. به دلیل اینکه اصطکاک درونی آن‌ها (گرچه که احتمال زنگ‌زدگی سطح آن‌ها وجود دارد) با سیم بکسل‌های داینامیک که در تجهیزات سنگین بالابری و کشیدن استفاده می‌شود یکسان نیست.

سیم بکسل‌هایی که در جرثقیل‌ها (کرین) مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب دارای هسته فیبری هستند که روغن‌کاری شده و رشته‌های سیم به دور آن پیچیده شده‌اند. این هسته فیبری مانند اسفنج عمل کرده و در هنگام خم شدن یا بارگیری سیم بکسل، روغن را آزاد می‌کند. اکثر سیم بکسل‌ها از درون دچار مشکل می‌شوند، بنابراین می‌توان در مواقع ضروری از سیم بکسلی استفاده کرد که دارای هسته فیبری است.

سیم بکسل‌هایی که فاقد هسته فیبری هستند معمولاً در فرآیند تولید روغن‌کاری می‌شوند تا اصطکاک درونی آن‌ها کاهش یافته و روکشی بر روس سطح ایجاد شده تا احتمال زنگ‌زدگی بر اثر آب یا عوامل محیطی به حداقل برسد.
استانداردهای مخصوصی برای روغن‌هایی که در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند وجود دارد، اکثر این استانداردها عمومی بوده و فقط کمک می‌کنند تا انتخاب درستی داشته باشید. البته همه روغن‌های سیم بکسل باید دارای خواص ضد زنگ‌ باشند و همچنین باید بتوانند تا جایی که ممکن است به هسته سیم بکسل نفوذ داشته باشند.

روش‌های بسیاری برای اعمال روغن بر روی سیم بکسل‌ها وجود دارد. در ماشین‌آلاتی که سیم بکسل در آن‌ها حرکت می‌کند می‌توان از روش‌های چکاندن، اسپری کردن یا آغشته کردن استفاده کرد. در این روش‌ها روغن بر روی یک نقطه اعمال شده و از قابلیت حرکت سیم بکسل برای گسترش روغن در سر تا سر سیستم استفاده می‌شود. برخی از سیستم‌های آغشته‌سازی تحت فشار انجام می‌شوند که این امر بسیار مفید است زیرا روغن را به خورد سیم بکسل می‌دهند.

اگر سیم بکسل‌ها استاتیک باشند معمولاً برس‌کاری یا اسپری کردن به صورت دستی ساده‌ترین روش اعمال روغن می‌باشد. در اکثر موارد بهترین کار برداشتن روغن اضافی از سطح است زیرا این کار مخصوصاً در محیط‌های آلوده احتمال چسبیدن آلودگی و آب به روغن را به حداقل می‌رساند.